Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla!

En halua, että minulle tyrkytetään puhelimitse tavaroita, joita en tarvitse. Jos haluan tilata lehden tilaan sen ilman puhelinsoittoja. Myös ulkoa opetellut puheet ja kylkiäisten tyrkyttäminen ärsyttävät, kirjoittaa nimimerkki Ärsyttää.

Osaan kyllä tilata itsekin, jos jokin kiinnosta!, nimimerkki Simmi toteaa.

Liian innokkaiden myyjien lisäksi myös jatkuva soittelu ja epärehelliset kaupitteluniksit ärsyttävät.

Jos olisikin vain yksi puhelinmyyjä mutta kun niitä soittelee laumoittain. Jos sanot kohteliaasti ei kiitos, en tilaa ,niin eivät usko vaan pyytävät kohteliaasti kuuntelemaan, "ei vie kuin hetkisen". Puhelu kestää ja kestää ja kun se lopulta tivaa tilausta ja sanot edelleen ei kiitos, niin myyjän äänensävy muuttuu. Se kertaa vielä kuinka edullisen tilauksen nyt missaat ja että laitetaanko tulemaan. Edelleen ei kiitos. Äänensävystä kuulee että sitä nyt pahasti hatuttaa. No soittelen sitten myöhemmin uudelleen ja hei hei. Ja kohta soi taas puhelin ja kukas muu se siellä soittelee kuin puhelinmyyjä joka kauppaa lehtiä. Tiedoksi vaan, että en tilaa, nimimerkki Mä kirjoittaa.

Harvinaisen usein tulee puheluja, joiden soittaja kertoo minun osallistuneen johonkin arvontaan ja voittaneen ilmaiseksi pätkän jonkin lehden tilausta. Myöhemmin keskusteluissa käy selväksi, että lehti on ilmainen mutta siitä pitää maksaa toimituskuluja noin kaksi euroa per viikko. Hämmästelen että millä limusiinilla lehdet toimitetaan perille, jos niiden postittaminen maksaa kahdeksan euroa kuukaudessa ja lähes samalla hinnalla saisi lehteä muutenkin. Silkkaa silmään pissimistä sanon minä, nimimerkki Jussi toteaa.

Myös itse puhelinmyyjänä työskennellyt lukija on sitä mieltä, että alan käytännöt eivät ole kunnossa.

Itse olen ollut töissä puhelinmyyjänä ja se on ihan hirveätä huijausta! Minulle on soitettu samasta firmasta muutaman kerran sen jälkeen kun olen lopettanut työt. Kun kerron että tiedän systeemin olevan huijausta niin lyödään luuri korvaan! Mielestäni tuollainen huijaaminen pitäisi kieltää lailla! (MTV3)

Mikä on oma mielipiteesi puhelinmyyntiin? Millaisia kokemuksia sinulla on puhelinmyynnistä? Haluaisitko sinä, että puhelinmyynti kiellettäisiin lailla?